رپورتاژ! راهي موثر براي تبليغ وب‌سايت

۹۸ بازديد

رپورتاژ به هر شكلي از محتوا گفته مي‌شود كه در ازاي پرداخت هزينه منتشر مي‌شود. اما نحوه نگارش، طراحي و پياده سازي آن شبيه اخبار، داستان‌ها، مقالات و ساير محتواي مجلات است. رپورتاژ آگهي را مي توان در هر قالبي انجام داد. از چاپ گرفته تا صدا و تصوير.

در يك تقسيم بندي كلي آن‌ها را مي توان به دو دسته تجاري و سياسي تقسيم كرد. در نوع تجاري، هدف يافتن كاربر يا مشتري جديد است. در نوع سياسي، هدف تغيير يا اصلاح ديدگاه سياسي مخاطبان در مورد يك موضوع، شخص يا حزب است.

اين نوع از تبليغات قدمت زيادي دارد. ساليان پيش، سياستمداران و صنعتگران به روزنامه‌ها و مجلات پول مي‌دادند تا مقالات خود را در جايي نزديك به سرمقاله منتشر كنند، درست مانند يك خبر يا تحليل واقعي، تا جدي‌تر گرفته شوند و بيشتر خوانده شوند.

 

 

نكاتي كه بايد در مورد رپورتاژ بدانيد

رپورتاژ آگهي براي صاحبان مشاغل، به ويژه مشاغل آنلاين ضروري است. رپورتاژ يكي از بهترين و موثرترين روش‌هاي ساخت برند و ثبت تبليغات گسترده در اينترنت است. امروزه بزرگترين و شناخته‌شده‌ترين برندها نيز براي معرفي خود و مزاياي برندشان از Reportage ad استفاده مي‌كنند. و به اين ترتيب بدون مراجعه مستقيم به تبليغات محتواي متني، وارد دنياي بزرگ تبليغات مي‌شوند.

دليل موثر و محبوب بودن اين نوع از تبليغ اين است كه بسياري از افراد با ديدن محصول يا خدمت به طور غيرمستقيم، اعتماد بيشتري به برند و عملكرد آن خواهند داشت. و اگر داستاني مهيج و جذاب از ابتدا تا انتها نوشته شود، مشتاقانه آن را دنبال مي‌كنند. اين نوع تبليغ، يكي از جذاب‌ترين راه‌ها براي تشويق مخاطبان به ورود به سايت شما و استفاده از خدمات يا محصولاتتان است.

“اما نكته حساس، نحوه نگارش محتوا براي رپورتاژ آگهي است كه در نهايت باعث توليد نتايج رضايت‌بخشي براي كاربر و مخاطب شود.”

 

چگونه با استفاده از وبلاگ‌نويسي رپورتاژ آگهي را انجام دهيم؟

ضرورت لينك بيلدينگ معتبر و استاندارد يكي از دلايل اصلي استفاده از وبلاگ‌هاي داراي اعتبار براي داشتن رپورتاژ تبليغاتي خوب است.

 

در مرحله اول بايد محتوايي را ارائه دهيد كه فكر مي‌كنيد براي مشتريان مفيدتر است و در مرحله بعد اقدام به لينك‌سازي كنيد. اين كار بايد به گونه اي باشد كه سايت و هويت آن معتبر و مرتبط با محتوايي كه آماده كرده‌ايد، باشد.

 

لينك‌سازي يكي از موارد ضروري است كه در اين نوع تبليغ بايد به آن توجه كنيد. همچنين امروزه يكي از مزاياي لينك‌سازي اين است كه گوگل نسبت به به آن‌ها حساس است. به طوري كه بتواند لينك‌هاي اسپم را به طور موثر تشخيص دهد و آن‌ها را از سايت و صفحات مشخص شده حذف كند.

 

آيا رپورتاژ براي افزايش رتبه گوگل كافي است؟

براي افزايش رتبه در گوگل و در نتيجه افزايش بازديد سايت و محتوايي كه ارائه مي دهيد، رپورتاژ گزينه‌اي بسيار مؤثر است و شما خيلي سريع تاثير آن را در رتبه بندي گوگل خواهيد ديد. اما به اين معني نيست كه به تنهايي كافي است! اقدامات ديگري نيز لازم است در اين راستا انجام شوند. از نكات مثبت اين مدل تبيلغ كردن اين است كه كاربر تنها با يك جستجوي كوتاه محتوايي را كه براي گزارش تهيه كرده ايد در عنوان اول موتور جستجوي گوگل مشاهده مي‌كند و خيلي سريع و تنها با يك كليك آن را انتخاب مي‌كند.

 

تاثير رپورتاژ آگهي بر سئو

از آنجايي كه رپورتاژ متني در سايت‌هاي محبوب يكي از رايج ترين ‌انواع Reportage ad است، بايد در اينجا به يك موضوع قابل‌توجه بپردازيم و چند كلمه در مورد تاثير آن بر سئو بگوييم.

 

مي دانيد كه سئو و بهينه‌سازي موتورهاي جستجو به سئو داخلي و سئو خارجي تقسيم مي‌شوند. سئوي داخلي مجموعه اي از كارها و تكنيك‌هايي است كه در داخل سايت خود انجام مي‌دهيد به جهت اينكه در صفحه اول گوگل ديده شويد.

 

از سوي ديگر، سئوي خارجي مجموعه‌اي از كارهايي است كه شما در خارج از سايت خود انجام مي‌دهيد. و يكي از مهمترين كارهايي كه انجام مي‌دهيد اين است كه بك لينك بگيريد. كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه مطمئن شويد كه سايت‌هاي معتبر به محتواي سايت شما لينك مي دهند. بنابراين رپورتاژ بر سئوي خارجي تاثير مستقيم دارد.

 

در نوشتن رپورتاژ چه نكاتي بايد رعايت شوند؟

براي داشتن يك رپورتاژ آگهي بدون نقص نكات زير را دنبال كنيد:

سعي كنيد محتواي مرتبط با وب‌سايت ميزبان توليد كنيد، اگرچه ضروري نيست.

وب‌سايت‌هاي با رتبه بالا را در گوگل پيدا كنيد و سعي كنيد رپورتاژ را در آنجا به منتشر كنيد.

بك لينك بهتر است داخل محتوا درج شود نه هدر يا فوتر وب سايت.

بهترين انكر تكست‌ها را براي لينك دادن به وب سايت خود بيابيد. (انكرتكست، بخشي از محتوايي است كه وب‌سايت خود را به آن پيوند مي‌دهيد و بر روي كليك كاربران تأثير زيادي مي‌گذارد.) لطفا لطفا از نوشتن كلمه “اينجا” به عنوان انكرتكست خودداري كنيد و به جاي آن كلمه كليدي را بنويسيد.

از نام برند خود در برخي از قسمت‌هاي محتوا يا حتي در انكر تكست استفاده كنيد. گوگل عاشق برندسازي است!

رپورتاژ، يك تكنيك سئوي خارجي است اما بهتر است تكنيك‌هاي سئوي داخلي را نيز در محتواي آن پياده سازي كنيد. هرچه بيشتر بازديد شود، ارزش بيشتري براي وب‌سايت شما ايجاد مي‌شود.

با كمك كپي رايتينگ يك عنوان جذاب و بهينه براي آن بنويسيد.

 

طول محتواي آن بايد بين 800 تا 1200 كلمه و شامل حدود 3 لينك به وب‌سايت شما ‌باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.