Keywordstuffing چيست و چه تاثيري روي سئو دارد؟

۱۱۶ بازديد

Keywordstuffing به استفاده بيش از حد از كلمات يا عبارات خاص در محتواي وب گفته مي‌شود كه هدف آن تغيير موقعيت يك وب‌سايت در موتورهاي جستجو است. تا زماني كه گوگل به‌روزرساني‌هاي الگوريتم را به جهت كاهش محتواي هرزنامه و بهبود كيفيت كلي تغيير نداده بود، اين عمل مؤثر بود اما اكنون ديگر اثر ندارد و حتي ممكن است منجر به جريمه شود.

چگونه متوجه شويم در استفاده از كلمه كليدي اغراق كرده‌ايم؟ به عنوان يك قاعده كلي، اگر متن خود را با صداي بلند بخوانيد و كلمات كليدي شما ناخوشايند يا غيرطبيعي به نظر برسند، ممكن است با تكرار بيش از حد كلمات كليدي مواجه باشيد.

به اين مثال ارائه‌شده توسط گوگل نگاهي بيندازيد:

ما دستگاه‌هاي مرطوب‌كننده سيگار سفارشي ارائه مي‌دهيم. مرطوب‌كننده‌هاي سيگار سفارشي ما دست‌ساز هستند. اگر قصد خريد يك مرطوب‌كننده سيگار سفارشي را داريد، لطفاً با متخصصان مرطوب‌كننده سيگار سفارشي ما در تماس بگيريد.

 

همانطور كه مي‌بينيد، عبارت "مرطوب‌كننده سيگار سفارشي" بارها در چنين حجم كوتاهي از متن ظاهر شده است و گوگل آن را به عنوان اسپم در نظر مي‌گيرد. علاوه بر آن، گوگل يك عمل ديگر را نيز به عنوان Keywordstuffing رتبه بندي مي‌كند: استفاده از كلمات كليدي نامرئي!

برخي از افراد ممكن است عبارات يا اصطلاحات كليدي را با استفاده از فونت سفيد روي پس‌زمينه سفيد پنهان كنند. يا مي‌توانند تكه‌هاي بزرگي از محتوا را در كد صفحه وارد كنند. با اين حال، موتورهاي جستجو به اندازه كافي هوشمند هستند كه حتي اگر متن از ديد پنهان باشد، كلمات كليدي استفاده‌شده را تشخيص دهند.

 

چرا بايد از Keywordstuffing در وبلاگ وردپرس خود اجتناب كنيد؟ 

هدف موتورهاي جستجو ارائه محتوايي است كه اهداف جستجوي كاربران را برآورده كند. بمباران وب‌سايتتان با عباراتي مانند "بهترين پيتزا در شهر" ممكن است ايده خوبي براي ديده‌شدن در نتايج جستجو به نظر برسد اما اين‌گونه نيست! اين كار مي‌تواند به رتبه شما آسيب برساند يا حتي منجر به حذف سايت شما از نتايج جستجو شود.

گفته مي شود كه اغراق در تكرار كلمه كليدي، يك عامل رايج جريمه است. تحريم گوگل مي‌تواند جزئي باشد؛ يعني فقط صفحات خاصي را تحت‌تاثير قرار دهد يا ممكن است در كل سايت اعمال شود. در نتيجه، ممكن است محتواي شما ديگر در نتايج موتورهاي جستجو ظاهر نشود.

"توجه به اين نكته مهم است كه دستورالعمل‌ها در مورد Keywordstuffing نامشخص هستند. گوگل مراقب است كه اطلاعات الگوريتم خود را محدود كند تا توليدكنندگان محتوا را تشويق كند كه به جاي نوشتن براي موتورهاي جستجو، پست‌هاي با كيفيتي را منتشر كنند كه براي كاربران مفيد است.”

همچنين استفاده بيش از حد از كلمات كليدي، مي‌تواند تأثير منفي بر تجربه كاربري (UX) داشته باشد، كه يك عامل رتبه‌بندي شناخته‌شده است. به علاوه، اگر صفحه خود را از عبارات كليدي پر كنيد، ممكن است با نرخ پرش سرسام آور مواجه شويد.

تكرار دقيقا همان كلمات يا عبارات، باعث ناخوانايي محتواي شما شده و كاربران را وادار به ترك سايت شما مي‌كند. حتي اگر سايت شما رتبه خوبي داشته باشد، نرخ پرش بالا مي‌تواند به موتورهاي جستجو هشدار دهد كه محتواي شما كيفيت پاييني دارد.

نیم‌فاصله در واژه‌پرداز Microsoft Word اغلب برای ایجاد فاصله کمتر از یک فاصله بین کلمات یا عبارات به‌کار می‌رود. استفاده از نیم‌فاصله می‌تواند در تنظیم فاصله بین برخی از واژه‌ها یا اعداد کاربرد داشته باشد، به‌ویژه در زبان‌هایی مانند فارسی که از این نوع فاصله‌گذاری برای جدا کردن برخی از پیشوندها یا پسوندها استفاده می‌کنند.

برای ایجاد نیم‌فاصله در ورد، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

 استفاده از ترفندهای کیبورد:

   برای ایجاد نیم‌فاصله در واژه‌پرداز Word می‌توانید از ترفندهای کیبورد استفاده کنید. برای این کار، ابتدا محلی که می‌خواهید نیم‌فاصله را در آن قرار دهید را تعیین کنید، سپس کلیدهای `Ctrl` و `Shift` و `2` را به‌صورت همزمان فشار دهید. این کار باعث ایجاد یک نیم‌فاصله در محل انتخاب شده می‌شود.

استفاده از منوی فرمت:

   شما می‌توانید از منوی فرمت در Word استفاده کنید تا نیم‌فاصله را ایجاد کنید. برای این کار، محل مورد نظر را انتخاب کنید، سپس به بخش "درج" در نوار ابزارها بروید. در اینجا، بر روی گزینه "نیم‌فاصله" کلیک کنید تا یک نیم‌فاصله در مکان انتخاب شده درج شود.

با این روش‌ها، شما می‌توانید به راحتی نیم‌فاصله‌ها را در واژه‌پرداز Microsoft Word ایجاد کنید و فواصل میان کلمات یا عبارات را به دلخواه تنظیم کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.