همه چيز در مورد سئو كلاه خاكستري

۲۳۶ بازديد

سئو كلاه خاكستري، تركيبي از سئو كلاه سياه و كلاه سفيد است. اين تكنيك، ريسك بيشتري نسبت به تكنيك‌هاي كلاه سفيد دارد، چون تقريبا همان دستورالعمل‌هاي موتور جستجو را كمي تغيير مي‌دهند و براي افزايش رتبه در صفحه SERP مورد استفاده قرار مي‌دهند. در اين تكنيك‌ها، عملا تكنيك‌هاي كلاه سياه، به رنگ سفيد در مي‌آيند.

تكنيك‌هاي اين چنيني را در فرهنگ ايراني با تعريف “گنجشك را رنگ مي‌كنيم و جاي قناري مي‌فروشيم” توضيح مي‌دهيم.

 

چرا gray hat SEO براي كارشناسان اهميت دارد؟

در دنياي سئو، شناخت تمام تكنيك‌ها مهم است و مي‌تواند روي استراتژي كاري شما تاثير بگذارد. ما بايد بدانيم كه چطور بدون اينكه درگير پنالتي و عواقب اشباهاتمان شويم، مي‌توانيم جايگاه خوبي براي كسب و كار خود در فضاي وب كسب كنيم. ما بايد هميشه براي برگشت ترافيك از دست رفته و بالا بردن اعداد و ارقام بازديدهاي سايت، آماده باشيم.

 

هر چه آگاهي ما در شناخت و استفاده از تكنيك‌هاي سئو بيشتر باشد، نوآوري و اقدام‌هاي موفق خارج از چهارچوب ما هم بيشتر مي‌شود. به همين دليل شناخت تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري باعث مي‌شود ممنوعيت‌ها و حد و حدود پيشروي ما در تعيين استراتژي بازاريابي و سئو كسب و كارهاي آنلاين مشخص شود.

 

يادتان باشد كه تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري همواره در حال تغيير هستند.”

 

شايد اقدامي كه امروز در دسته كلاه خاكستري قرار مي‌گيرد، سال ديگر به عنوان تكنيك كلاه سياه معرفي شود. به همين دليل سعي كنيد هميشه اطلاعات خود را آپديت كنيد.

 

تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري

الآن وقت آن رسيده كه برخي از محبوب‌ترين استراتژي‌هاي بهينه‌سازي موتور جستجوي كلاه خاكستري كه در حال حاضر مورد استفاده برخي از كارشناسان قرار مي‌گيرد را مورد بررسي قرار دهيم.

 

1. استفاده از دامنه‌هايي كه منقضي شده‌اند.

اين استراتژي يكي از رايج‌ترين تكنيك‌ها است كه نه مي‌توانيم بگوييم سياه است و نه مي‌توانيم بگوييم سفيد است.

 

در اين روش، كارشناس سئو دامنه‌اي را مورد استفاده قرار مي‌دهد كه همچنان تعداد بالايي بك‌لينك با كيفيت دريافت مي‌كند و به همين دليل اختيارات زيادي دارد. براي اعملا اين روش، شما دو راه پيش رو داريد:

 

مي‌توانيد از ريدايركت 301 براي هدايت تمام لينك‌ها به دامنه فعلي خود استفاده كنيد تا اعتبار صفحات شما بيشتر شوند.

به سايتي مثل Wayback Machine مراجعه كنيد و آرشيو محتواهاي قديمي را بررسي كنيد. برخي از اين محتواها را مجدد در سايت خود منتشر كنيد تا صفحات شما به شرايط قبل از انقضاي دامنه برگردند. با اين روش مي‌توانيد خيلي سريع ترافيك هدفمند براي سايت خود كسب كنيد.

2. خريد يا تجارت لينك

خريد لينك يا استفاده از لينك‌هاي تجاري را ادمين‌هاي سايت براي افزايش اعتبار و رتبه‌بندي در سايت خود اعمال مي‌كنند. قبلا بارها گفتيم كه دريافت لينك به صورت غيرطبيعي و خريد آن، از لحاظ فني جزو تكنيك‌هاي كلاه سياه است و دستورالعمل‌هاي وب مستر گوگل را نقض مي‌كند. ولي مي‌توانيم در شرايط خاصي، اين دستورالعمل‌ها را كمي دور بزنيم و درگير پنالتي هم نشويم.

 

مي‌توانيد براي يك مقاله موجود و ايندكس شده در گوگل، لينك خريداري كنيد.

مي‌توانيد امتياز پست مهمان را تهيه كنيد و در آن لينك بازگشت به سايت خود را قرار دهيد.

با صاحب يك كسب و كار آنلاين ديگر هماهنگ كنيد و باهم تعامل لينك داشته باشيد.

مي‌توانيد يك محصول يا خدمات را در ازاي دريافت لينك، در سايت خود به فروش برسانيد.

3. استفاده از شبكه‌هاي وبلاگ خصوصي (PBN)

از PBN استفاده كنيد

 

Private Blog Networks به آن دسته از سايت‌هايي گفته مي‌شود كه خودتان به صورت مستقيم آن‌ها را كنترل مي‌كنيد و مي‌توانيد از آن‌ها براي ايجاد بك‌لينك براي يك سايت استفاده كنيد تا رتبه بهتري در گوگل دريافت كند.

 

براي اينكه بتوانيد از طريق PBN سئو سايت خود را تقويت كنيد، بايد اين سايت شخصي را به يك دامنه مركزي لينك بدهيد تا بيشترين ارزش لينك را براي بهبود اعتبار دريافت كنيد.

 

اين بك‌لينك‌ها اصولا در دسته سئو كلاه سياه قرار مي‌گيرند، اما اگر بدون اينكه كسي از وجود آن‌ها مطلع باشد مورد استفاده قرار بگيرند، واقعا به صورت خصوصي از آن‌ها استفاده كنيد و مسيرهاي اين لينك‌ها را طوري پوشش دهيد كه گوگل نتواند تشخيص دهد كه شما مالك تمام وب‌سايت‌ها هستيد، مي‌توانيم بگوييم كه يك تكنيك gray hat SEO است.

 

4. ساخت ميكرو سايت‌ها و وبلاگ‌ها

با ساخت يك ميكرو سايت يا وبلاگ شما مي‌توانيد بدون دريافت پنالتي و جريمه شدن، رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشيد. اين تكنيك كمي شبيه به تكنيك PBN است اما از لحاظ فني، بسيار ايمن‌تر است، چون شما مالك دامنه‌هايي نيستيد كه از آن‌ها براي لينك دادن به سايت خود استفاده مي‌كنيد. تفاوت بعدي در اين است كه اين دامنه‌ها متعلق به يك شبكه عمومي هستند نه شبكه‌هاي خصوصي.

 

شما مي‌توانيد براي اين كار از سيستم‌هاي مديريت محتوايي مثل Medium، Weebly، Blogger، Tumblr، Live Journal استفاد كنيد.

 

در پست‌هاي اين وبلاگ‌ها هم بايد اصول پايه سئو را رعايت كنيد تا اعتبار آن‌ها روز به روز بيشتر شود و بتوانيد روي آن‌ها به عنوان يك منبع دريافت لينك دائمي حساب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.